lupus

20 december, 2018

Årsmöte 2019

Tid: lördagen den 27 april klockan 12.00

Plats: Lista Sockengård vid Lista kyrka.

Hitta dit: på väg 230 mellan Stora Sundby och Eskilstuna finns en skylt: Lista – sväng in där.

Koordinater till Lista kyrka: 59°18′54″N, 16°15′47″Ö

Sockengården är på vardagar en förskola, varför hundar ej är tillåtna inomhus.  Detta år kommer vi att låta bli att ha hundaktiviteter i samband med årsmötet. Anledningen är att vi i kontakt med veterinär förespås få större problem med kennelhosta, vars nuvarande vaccin inte verkar ha full effekt. Årsmötet planeras därför inte ta så lång tid denna gång.

Motioner: från enskilda personer skall vara ordförande Kjell Lindberg, stabyhounklubben.ordforande@gmail.com, tillhanda senaste den 31 december 2018.

OBS: Några motioner är redan tagna vid tidigare årsmöten och ligger därför kvar – behöver alltså inte förnyas. Exempel på detta: motionen om tätare officiella utställningar vid vår Stabijspecial i Sälen, som måste gå som proposition av styrelsen till SKF:s årsmöte. Motion om kriterier för att få titel SEUCH – skall ej behandlas förrän SKK har nya regeländringar.

Vandringspriser: Förslag till Årets eldsjäl med motivering, sändes till  stabyhounklubben.ordforande@gmail.com före 31 december.

Förslag till Årets Stabijhoun sändes till Åsa Holm-Carlsson, asa@munstergarden.se, före den 31 december. Skriv ut stamtavlenamn samt registreringsnummer och meriter tagna under årets gång (2018).

Anmälan för att närvara vid årsmötet tas tacksamt emot – enbart för att kunna beräkna antal som vill ha kaffe/te, kaffebröd eller eventuell smörgås. Denna anmälan om “förtäring” räcker om den görs före den 31 mars. Anmäl dig genom att mejla till Helena Gunnarsson helena.gunnarsson40@gmail.com